torsdag 31 mars 2011

Eva - bloggar

Hej,

Så var det dags för torsdagens alster. Kreativiteten är på topp. Efter scrapmässan i Helsingborg och en hel kväll i Syzzlas butik med diverse pyssel har man fyllt på lagret med idéer.

Det skall inte så mycket till för att få den "rätta" känslan.

Denna veckan går jag i pastellfärgernas skala. Kunde inte låta bli utan att scrappa på detta fina motivpapper där det redan finns "färdiga" ramar tryckt på pappret, som jag har utnyttjat som en ram till en tavla.


  • Eftersom pappret har ett grundtryck, har jag använt pappret i sitt ursprungs format 30 x 30 cm
  • För att få bilden mer stabil är det mönstrade pappret monterat på ett grönt cardstock papper
  • I de förtryckta ramarna har jag satt söta bilder från Sagen, vintage design, ett norskt märke
  • Mörk rosa coh vinröda blommor med halvpärlor och brad. sitter högst upp till höger
  • Nedre delen av pappret har jag monterat en rosa spets
  • Längst ner till vänster finns utstansade pappers blommor i rosa och ljusgröna toner, monterade med brads
  • Eftersom jag älskar Crafty Individuals pappers häften, har jag stansat ut två hjärtan från häftet Background papers book 3, springtime
Jag tyckte att det blev en trevlig tavla med söta bilder.

Allt material finner i Syzzlas butik i Södra Sanby.

Vi hörs igen nästa vecka
/Eva

Inga kommentarer: