torsdag 24 mars 2011

DT Eva - tips

Hej,

Hoppas många av er också har fått se solen de sista dagarna, visst blir man på lite bättre humör. Hittar man en lugn plats i solen kan man njuta fullt ut av den tidiga värmen. Äntligen efter denna långa dryga vinter.

Denna veckan tänkte jag tipsa om vad vi kan göra med alla de småbitar vi scrappare har i diverse små lådor. Visst kommer de till användning lite då och då men vill man vara riktigt kreativ och fokusera på just små format så titta på nedan bild.

Min tanke är att använda dessa småkort till blommor, små presenter, som ett tack kort, kortet kan hängas på en vinflaska, man ger kanske bort hemlagad godis eller småkakor där ett litet kort blir perfekt.
Jag har medvetet inte satt på några texter, min tanke är att man gör små "text skyltat" och har färdigt, som på det gula kortet nederst i bilden, "grattis på födelsedagen" (detta kortet har jag fått själv tillsamman med en blomma). Man sätter på sina skyltar efterhands som man skall använda dem.

Jag skulle kunna tänka mig att ha små "skyltar" med just denna text eller en med  "tack för senast", "grattis på namnsdagen", "ha en bra dag" osv.
Det jag ännu inte har hittat är små mini stämplar till dessa "skyltar", om någon har tips på var man kan köpa små text stämplar max storlek 3,5 cm x 2 cm, hör gärna av er på mail eva_r_svensson@msn.com


  • Korten är ca 6 cm x 7 cm, något är 7 cm x 5 cm
  • Alla är dubbelkort, grunden är vitt lite sidenmatt papper i ca 160 gr eller 200 gr, ett sidenmatt papper är bra papper att skriva på
  • Både ett cardstock papper och ett mönstrat papper är monterat på det vita grundkortet, det ger bra stadga
  • Chalkade kanter i någon matchande färg med Versa Color stämpel dyna
  • Små utstansade blommor med halvpärlor eller stickles i mitten, fler detaljer tycker inte jag att det behövs med tanke på att man använder mönstrade papper plus att lilla skylten, eller någon text kommer att sätta på kortet
  • Varför inte sätta en öljett i vänster hörn med band eller spets att hänga kortet i.
Raka hörn eller stansade hörn av olika slag, det är bara fantasin som skall till.

Ha en bra vecka
Vi hörs igen på torsdag
Eva


1 kommentar:

Sickan sa...

Tack för bra tips!! :)
Ha det bra!