torsdag 10 mars 2011

DT Eva - Tavla

Hej alla,

Torsdag igen, och vinter igen i Skåne, idag har det snöat hela dagen men som tur är blev det inte bestående utan övergick i regn, nu hoppas vi bara att det inte blir glashalt tills imorgon.

Denna veckan har man blivit ett år äldre, men jag har mentalt slutat att fylla år även om jag måste erkänna att det är kul att få paket.

Jag skrattade till när jag öppnade ett kuvert med ett kort från min kusin Cina, man undrar ibland om man har telepati med vissa människor. Jag fick precis samma kort motiv som jag har gjort denna tavlan med som ni ser nedan. Det måste betyda att vi tyckte om bilden båda, vi har också scrappat i liknande färger grönt och rosa.

Min grund i tavlan är decuopage, en servett med en maskros blommas fröställning i närbild, den ser ni inte mycket av på grund av alla dekorationer. Plus att jag även har satt en bit notpapper som kommer från en "toarulle" med notpappers mönster. Jag ville ta upp temat som även finns i bakgrunden av bilden.

  • Canvas tavlan är ca 17 x 17 cm och med träramen blir hela tavlan ca 20,5 x 20,5 cm
  • Den fina bilden  (även minibilden) kommer från Graphic 45, ett ark med underbart söta bilder
  • Från BigShot'en har jag längst ner satt grässtrån med en liten nyckelpiga, där jag har lackat lilla pigan
  • På bilden ena kant (höger) har jag satt en mörk grön spets och i spetsen sitter en brydnads nål formad som ett löv (nål, privat)
  • Den lilla banderollen med texten Once upon a Springtime kommer från Graphic 45 arket, ljusgröna halvpärlor är monterade i varje hörn plus två fjädrar som är nedstuckna mellan 3-D kuddarna som texten är monterad på
  • En rosett med tyll och en blomma i korall rött plus två fjärilar fick räcka som dekoration
Väldigt kul att göra en liten tavla, det enda som tar tid, är torktiden från själva decoupage monteringen, sedan är det bara att lägga ut alla prylarna och prova sig fram var/hur saker ser bäst ut innan man börja limma.

Som vanligt hittar ni allt material i Syzzlas butik i S Sandby.

Lycka till med era alster!
Vi hörs igen nästa vecka
Eva

2 kommentarer:

Frusvea sa...

En helt underbar tavla!! Och kan det vara att vi fyller år på samma dag som gör att vi är telepatiska? ;)
*kram*

www.syzzla.se sa...

helt underbar Eva!!! syns att du gillat att göra den - men vilken tid den måste ha tagit - imponerande!kram