lördag 27 november 2010

DT-Frida bloggar

Hej!
Julkänslorna börjar infinna sig. Adventsstjärnorna lyser i fönstret och snöflingorna faller på utsidan. Det är nästan -10 grader och en härlig vinterdag i Värmland. Jag fortsätter på mina kollegors jultema med ännu ett julkort.
Materiallista:
Cardstock
Mönstrat papper från ViviGades kollektion Oslo
Motivstämpel från Crafty Individuals
Textstämpel av okänt ursprung (privat)
Embossingpulver, guld
Tårtpapper
Pearlmaker
Snöflingor utstansade med Cuttlebug die
Rosor
Stickles,guld och Crystal
Kvistar utstansade med Martha Stewartpunch (privat)
"Snöbollar"
Jag började med att dra med Egdescrapern längs kanterna på det mönstrade pappret. Ängeln stämplade jag med brun stämpeldyna på vitt papper och la lite guldstickles på. Jag monterade mönstrade papper, kakservett och ängeln på cardstocken. Sedan limmade jag fast dekorationerna samt la stickles på rosorna och snöflingorna. I två hörn duttade jag med pearlmakern och till sist limmade jag på God julhälsningen. Klart!
Hoppas att ni får en underbar första advent.
Kram/ DT-Frida

1 kommentar:

ingrid sa...

Mmmmm - gillar alltid allt brunt som kommer från dig - underbart och stämningsfullt - dessutom en av mina favoritstämplar från Crafty