söndag 21 november 2010

DT Eva - BLOGGAR

Hej alla,

Nu är jag tillbaka från långhelgen i Köpenhamn. Oj, vad trevligt att få se julmarknaden på Tivoli och strosa på Ströget i flera timmar både fredag och lördag.
Julpyntat överallt och verkligen stämmningsfullt när det är mörkt.

Denna veckan har jag påbörjat mina tänkta små julklappar som skall vara till någon värdinna när man gör ett besök kring jul. Kanske tillsammans med några ljus i passande färg.
Hoppas det kan inspirera er. De är så söta och roliga att dekorera. Här kommer två olika färgsättningar på stora tändsticksaskar.
De finns både med långa stickor och vanliga korta.

Till detta röda motivet behövdes inte mycket dekoration i mitt tycke eftersom bakgrunds pappret som kommer från Crafty Indivuduals som heter "Background Papers Book2 Christmas", har många bilder i bakgrunden.
  • Jag har endast stansat ut en bård från Big Shot maskinen
  • Chalkat kanterna av bården med röd Versa Fine och silver metallic Versa Fine
  •  klistrat en röd spets nedtill och på kortsidan av asken
  • Peel-off dekoration runt kanterna i silver
  • Några Rinestone i silver
  • Organza band i röd färg plus två små rosor i rött som har dekorerats med Stickles silver


Lila tändsticksask är desto mer dekorerad, man måste ibland ta ut svängarna lite extra för att se hur det blir och jag förstår om någon tycker att det är i mesta laget, men jag blev ganska nöjd.

Min grundtanke var att använda stämpeln God Jul som jag sedan tidigare hade målat i lila nyanser, jag utgick från denna.
  • I grunden har jag ett lila papper med vita tryckta stjärnor.
  • Bakom stämpeln har jag ett halvt tårtpappers hjärta som jag har chalkat lila med Versa Fine stämpel dyna
  • Längst till höger en pappers bård från Big Shot som jag har chalkat lila och sedan använt Stickles guld på kanterna
  • Längst till vänster har jag satt en bomulls spets i mörk lila färg
  • Två rosor i lila också  med Stickles guld
  • Ett vackert band som är kombinerat med siden band, tråd med pärlor och guld ängel (privat)
  • Lila organza band med en bit av ett vackert "pärlband" där man lätt kan klippa av så många "pärlor" som man vill använda
Alla papper, dekorationer hittra ni i Syzzlas butik i Södra Sandby.
Det är fortfarande gott om tid att göra små julpresenter!

Lycka till!
Vi hörs igen nästa vecka
Eva

Inga kommentarer: