tisdag 23 november 2010

DT Cina - ännu mera jul





Tänk på söndag är det första advent, var tog sommaren vägen?! För att komma i adventsstämning så kommer här lite mera julprojekt :)

Först ut blir ett enkelt julkort som är tänkt att skickas till manlig släkting. Män brukar ju inte gilla massa lull-lull så här har jag embossat en textstämpel från Slöjddetaljer som jag sedan satt på 3D kuddar på utstansad cardstock med mina spellbinders. Pappret kommer från ett block från  Avec som består av mönstrade papper i svart/grått/vitt. Tyckte det här med stjärnor passade bra till ett julkort. Blev några röda stjärnbrads för att ta upp det röda lite.

Nästa projekt kan ju vara en liten gå bort present tex till första advent. Kanske fylla den med pepparkakor eller något annat gott. Jag har använt en vanlig kartong som där varit Liptons pyramid te i. Har klätt den med brunrutigt papper från Paper Company . Pyntade lite med en bollfrans, men man kan även använda band eller spets. Hjärtan, pepparkakor och snöflinga är utstansade i Bazzil cardstock. Stämpeln på locket kommer från Reprint. Gillar verkligen den här, enkel och fin och väldigt användbar. En litet kakunderlägg under motivet som jag chalkat och duttat lite PaperPen pärlor på. Alla kanter är chalkade med Cat Eye dynan, den kan man ju inte leva utan :)

Nu får ni titta in här så ni inte missar en ny bloggcandy som kommer inom kort. Hoppas många vill vara med att vinna :)
Missa inte heller garnrean i butiken. 50% rabatt, perfekt till stickade/virkade julklappar.
Önskar er alla en trevlig första advent.

Inga kommentarer: