torsdag 4 november 2010

DT Eva - tomteverkstaden

Hej,

Då var det redan torsdag igen, oj vad veckorna går fort. Jag har fullt upp i tomteverkstaden.
Det är många julkort som skall göras för att skickas iväg början på december.

Jag vill gärna visa tre små söta tavlor som jag har gjort. Tavlorna är ca 9 x 9 cm så de är inte stora men väldigt sööööta. Naturligtvis har jag monterat änglar och små söta tjejer på tavlorna. Grunden på tavlorna är gjort i tekniken decoupage, två av dem har fått guld glitterlim, jag tror det syns på bildena för det blev lite blänk när jag fotograferade. I detta fallet är det servetter jag har använt som grundmotiv. Visst är de väl söta.


Eftersom många säkert också håller på med olika förberedelser vill jag även passa på att visa ett par julkort för att höja kreativiteten hos er alla.


Detta är inget avancerat kort men det jag har pippi på just nu är att lacka både här och där. Dels har jag lackat med ett 3D transparent lack på orden God Jul, det syns tydligt på bilden. Sedan kör jag ett traditionellt lack med antingen god jul text eller en stjärna. Jag tycker just det traditionella sticker ut och ger en fin effekt med den röda färgen, där det passar in. Lackstänger finns ju i många olika färger så det är bara att välja.


Tomte kortet är också av lite enklare design.
  • Beige cardstock i botten
  • Ett trådnät i röd färg
  • Under nätet finns en riven bit från en gammal bok
  • Tomtemotivet kommer från Graphic 45 som jag varmt kan rekommendera
  • Lite stjärnor och snöflingor (brads)
  • I hörnet har jag avslutat med en lackstämpel

Till sist vill jag visa att allt måste inte vara rött eller grönt till jul.
Här har jag använt mig av turkosa färger, tre olika stämplar
  • ett halvt hjärtformat tårtpapper finns bakom ängeln
  • siden band i mitten med påklistrade hjärtan och stjärnor
  • Peel-off remsa i silver längst till höger
Ni hittar massor med papper, andra tillbehör, speciella jul dekorationer och mycket annat i Syzzlas butik i S Sandby. Passa på ny när alla papper är till halva priset!

Lycka till med kreativiteten!
Vi hörs igen nästa torsdag
Eva