fredag 12 november 2010

DT Eva - Mera julkort

Hej,

Tyvärr blev det inget inlägg i går torsdag eftersom jag var sjuk.
Julkortsverkstaden är i full gång.
Det har varit lite mass produktion i veckan till min svägerska som jag sponsrar inför en tombola på hennes jobb. Det blir lite gratis reklam. Det är alltid kul att kunna bidra med något som uppskattas.

Även denna veckan har jag gjort julkort för bloggen.
Tyvärr har jag inte namn på alla stämplar som jag använder speciellt inte om det är någon jag har lånat. Men finner ni det intressant är jag säker på att Ingrid i Syzzlas butik har kunskap om detta om ni skickar frågan till henne.

Det första kortet är ett "öppningsbart kort"

  • Grön cardstock som bas (Bling)
  • Två olika bakgrundspapper som jag endast har dekorerat med God Jul text och en utstansad gran från Big Shot maskinen.
  • Granen är dekorerad med en stjärna och några Rhinestone pärlor.
  • Jag monterade två öljetter som är formade som snöflingor, där jag sedan kunde sätta in ett band och knyta ihop kortet med.
  • På insidan har jag monterat en stämpel (en av mina favoriter) Jag tycker texten är så söt ihop med denna bild, "Midvinternattens köld är hård stjärnorna gnistra och glimma. Vi önskar er en riktig God Jul och ett Gott Nytt År".
  • Jag har använt 3D lack på deras röda luvor och snöpennan på staketet och marken där det är snö. Trevliga effekter båda två.

  • Här är killen som ser lika glad ut fast han plötsligt sitter i snöbacken istället för att stå på skidorna. Visst blir man glad när man ser honom. En lånad stämpel som jag inte vet märket på.
  • Jag hittade ett papper med Julgrans visan, vilket gjorde att  jag var tvungen att hitta ett papper med julgranar. Det finns ett underbart häfte från Cardmaker's som heter just Christmas. Det finns härliga papper i olika färger, plus en hel del tags som man kan klippa ut.
  • Även här har jag använt en julgran som är utstansad från Big Shot maskinen, som har blivit dekorerad.
  • Bården bakom granen är också en Big Shot stans.



Jag måste avsluta med min favorit, ängeln från Crafty Individuals Cl-211.
Även bruna färger har varit en av favoriterna detta år för julkorten.
  • Beige cardstock som bas.
  • Randigt papper plus ett brunprickigt band där jag sedan har limmat på lite gnistrande stjärnor, Rhinestone stjärnor.
  • Bakom ängeln har jag monterat ett halvt tårt pappers hjärta som jag har shalkat med Versa Fine, koppar metallic färg.
  • God Jul stämpeln har jag fyllt i med snö pennan och därefter värmt med värmepistol för att få snö effekten. Även denna har fått lite koppar färg.
Jag hoppas ni har blivit inspirerade att börja göra era julkort ni som ännu inte har börjat.
Vill ni shoppa loss, gör det i Syzzlas butik i Södra Sandby, ni hittar massor med både papper och tillbehör för att göra alla era jul alster.

Lycka till
Vi hörs igen nästa vecka
Eva 

Inga kommentarer: