lördag 23 oktober 2010

DT-Frida bloggar

Hej på er!
Hoppas att ni har en härlig lördag. Idag visar jag ytterligare ett Halloweenkort.
Materiallista:
Vit kortstomme av cardstock
Mönstrat papper från daisyd´s Premium paper collection, 17101-Halloween collection
Stämpel från Sweet pea stamps, Samantha Rawling´s Lil´ Witch
Vitt embossingpulver
Clearstamps från BasicGrey (privata)
stämpeldyna till embossing, VersaMark Dazzle frost
bokstäver utstansade i cardstock med Quickutz Dragonfly
Glossy accent
Promarkerspennor

Jag stämplade spindelnätet på det mönstrade pappret och embossade med vitt embossingpulver. Sedan drog jag med stämpeldynan längs kanterna på pappret och embossade med vitt pulver även där. Jag stämplade dit en spindel med svart stämpeldyna. Det mönstrade pappret fäste jag med dubbelhäftande tejp på kortstommen. Sweet peamotivet färglade jag med Promarkers och la lite Glossy accent på pumpan,ögat samt bandet på hatten. Jag fäste motivet med 3D-kuddar på kortet. Slutligen stansade jag ut "bus eller godis" och fäste med limpenna på kortet. Materialet hittar ni i Syzzlas butik.
Ha en trevlig helg!/DT-Frida