fredag 8 oktober 2010

DT Evas Torsdag blev fredag

Hej,

I går blev det lite körigt därför kommer mina alster idag istället.
Jag har gjort en hel del olika saker men de får komma efterhands de närmsta veckorna
Jag och min älsta dotter var på scrapmässa i Helsingborg för två veckor sedan och man blir alltid väldigt inspirerad. Nu var det mycket kring julen, så det får ni se mera av härnäst.

Först blir det lite Halloween inspiration men inte förrän nästa vecka.

Ett kort lite i höstens färger
  • Gul/grön cardstock i ett rektagulärt format
  • 3 träd en stämpel från Crafty CL-197 som är monterat på svart cardstock
  • under den svarta cardstocken har jag  bitar av Vellum med svart chalkade kanter
  • en utstansad blomma i Vellum också med svarta kanter fastsatt med en brad
  • svart organza band me små blommor och pärlor i grönt
  • över det ena trädet har jag monterat en bit filmrulle från Jim Holtz, det knyter ihop "filmrulle" kanterna som finns runt själva stämpelmotivet







Nedan ser ni två varianter av dekorerade strutar, någon tycker kanske att de är julinspirerande eftersom jag har rött resp. grönt band i upphängningen.
Visst det är upp till var och en hur man vill använda dessa.

För mig som samlar på änglar kan de vara framme alltid, sedan kan jag tycka att vill man variera olika årstider kan jag också tycka att rött och grönt band är lite "jul". Nu på höst- kanten skulle man mycket väl kunna ha ett orange eller brunt band för att just knyta till hösten.

  • Strutarna både röd och grön är gjord med tekniken dekoupage
  • jag har använt två olika ängel servetter (en för varje strut)
  • dekorerat med olika ängel bokmärken
  • slutligen har jag penslat över silver glitterlim (syns ej på bild
  • beige spets runt kanterna
  • ståltråd är monterad och på denna har jag snurrat runt organza band rött och grönt
Nu är det upp till fantasin att fylla dem med godsaker, blommor eller annat

jag måste hålla med kusin Cina att de inte var lätta att fotografera men jag hoppas ni ser det slutliga resultatet.

Att göra decoupage är väldigt roligt och ett roligt "avbräck" från kort kreativiteten även om det tillhör min favorit, just kort, men det är kul att utveckla just kreativiteten på annat.

Prova gärna.

Strutar och lådor mm av alla de slag hittar ni i Syzzlas butik i Södra Sandby.

Nästa vecka blir det som sagt Halloween tema.
Ha det bra
Vi hörs