lördag 9 oktober 2010

DT-Frida bloggar

Hej på er!
Så var det lördag och min tur att blogga. Jag fortsätter mina DT-kollegors struttema. Hoppas att ni inte har tröttnat på strutar. Jag gör oftast kort så det var roligt att testa på något annat. Jag hade en färdigköpt strut att altra men det går bra att göra en egen av cardstock också. Jag klädde struten med mönsterpapper från DaisyD´s Gingham Pinecone. Upptill på struten limmade jag spets och inuti fäste jag ett upphängningsband. Sist jag köpte kaffekoppar sparade jag wellpappen som de var inslagna i (en pysslare sparar på allt). Jag rev av en bit och chalkade hela biten med Color Box Pigment brush pad Frost white (det funkar bra med akrylfärg på en svamp också). Runt kanterna drog jag med Fluid chalk Chestnut roan (funkar lika bra med brun stämpeldyna). Jag böjde till den lite och limmade fast den på struten. Ovanpå wellpapper limmade jag en ängel som jag har klippt ut från ett klippark som heter Angels 1 och kommer från Crafty individuals. Till sist knöt jag en snörstump över spetsen och limmade fast en Stjärnanis över knuten (fynd från skafferiet).
Ni hittar allt material (eller liknande) i Syzzlas butik.
Höstkramar

/DT-Frida