lördag 16 oktober 2010

DT-Frida bloggar

Hej på er!
Idag visar jag en juldekoration som även kan användas som julkort.
Materiallista;
tårtpapper
akvarellpapper
mönstrat papper från ViviGade design kollektion Oslo
stämpel från Reprint Ängel god jul
blommor
snöflinga (utstansad med Martha Stewartstans, privat)
öljett
organzaband
guldstickles
Fluid chalk Chestnut roan och creamy brown

Jag har dragit med Edge scraper på alla papperskanter för att få ett lite med slitet utseende. Jag stämplade upp motivet på papper avsett för målning med te x Promarkers. Stämpeldynan jag använder heter VersaFine Onyx black. Jag lät det torka och drog sedan med Fluid chalk Creamy brown över hela motivet. Jag tog i lite mer längs kanterna och tog det försiktigare i mitten av motivet. Efter det drog jag längs kanterna med Fluid chalk Chestnut roan för att göra det ännu mörkare längst ut på motivet. Sedan monterade jag ihop alla delar och la guldstickles längs kanten på akvarellpappret och på rosorna. Allt material hittar du i Syzzlas butik.
Ha en trevlig helg!
Kram DT-Frida