tisdag 19 oktober 2010

DT Cina - spartips




Då var det dags för mitt tisdagsinlägg! Den här gången är det en sparbössa som jag altrat.
Materiallista:

Stommen är en sparbössa i trä med öppningsbart hål i botten.
Mönsterpapper från Daisyd´s cardstockpad.
Kvinnobilderna är från Crafty Individuals härliga block.
På kortsidorna har jag penslat med Glitter glaze från Li´l Davis designer .
Ursöta glittriga stickers.
Sidenband, pärlor, ros, utstansad retroblomma, dymotext och blingswirl från Prima Marketing.
Allt material kommer från butiken.
(Stämpeln är privat som jag embossat och färglagt blommorna med promarkerpennor)
Jag använde edgescraper på alla kanter och chalkade.
Jag vill verkligen rekommendera Biltemas breda dubbelhäftande tejp. Jag använder den alltid till alla mina altrade saker. Den täcker bra och håller perfekt!

Nu står den här i vardagsrummet och familjen har blivit informerade om att här ska dom lägga pengar i :)
Och sen blir en mamma/fästmö glad som en lärka och kan shoppa loss :)
Det var allt från mig, vi ses på tisdag!
/Cina