lördag 23 oktober 2010

DT Eva - veckans försenade alster

Hej,

Denna veckan kom jag helt av mig eftersom det var skrapkväll med släkten i torsdags. Men som de säger, "bättre sent än aldrig"

Jag har varit lite kreativ och klätt en del lådor, både med papper och decoupage.
Plus att jag har gjort ett kort till svärsonen som snart fyller år. Med tanke på att man inte jätteofta gör kort till killar vill jag gärna visa detta och hoppas att det kan inspirera någon.

Denna och nästa låda ingår i ett set om tre lådor, de är av trä och perfekta att samla kort i eller som jag har en till mina destress dynor.
  • Lådan är målad med guldfärg
  • Jag hittade ett vackert papper med fjärilar
  • Dekoration med extra fjärilar, vanliga bokmärken med glitter
  • Grön spets är monterad i ovankant runt lådan
  • Ett tyll löv och lite småblommor
  • Kortsidorna har jag inte dekorerat merän med spets, jag ville ha fram guldfärgen här


  • Lådan är målad med rosa färg
  • Ett papper med mycket bilder som inte kräver så mycket dekoration
  • Peel-off i silver i ovankanten och underkant
  • Några hörn dekorationer i silver/svart också Peel-off
  • Även här är kortsidorna helt utan dekoration
Allt material finns att köpa i butiken Syzzla i Södra Sandby, där finns massor med olika typer av lådor i set och enskilda. Små och stora väskor både i trä och papp.

Favorit dekorationen, änglar. Jag har gjort decoupage på en låda i papp, där jag har använt en servett med detta ängel motiv. Den största bilden på ängeln använde jag till locket.
Lådan skimrar eftersom jag har målat över ett glitter lim i guld, jättesöt låda!

Sist men inte minst kommer här kortet som jag har skickat till svärsonen Marcus.
Jag hittade ett fantastiskt häfte i Syzzlas butik från DCWV som heter The Natural stack, färgerna går i bruna/beige toner och många har en folie färg i koppar.
Ni kommer säkert att få se fler kort från denna kollektion men det blir efter julkorten.
  • Bottenpapper är ett dubbelvikt cardstock i mörkbrunt
  • Dekorationspappret är mörkbrunt med himlakroppar i kopparfärg
  • Från ett annat papper i samma häfte tog jag en liten bit som dekoration till högerkanten
  • En bild med urverk från Crafty Individuals som heter "Miniatures people & places, denna bild är monterad på en bit cardstock i rostbrun färg. Tre fyrkantiga Rhinestones.
  • Stämpeln med gratulationen kommer från Bild målarna och är privat. Kanterna är shalkade med metallic koppar färg och jag har målat i G och hjärtat med samma färg, två bruna Rhinestone blommor
  • Två tyll löv i kopparfärg är monterade under stämpeln
  • Sedan har jag satt ett band i olika bruna nyanser på två ställen
Vi hörs igen nästa vecka