torsdag 14 oktober 2010

DT-EVA HALLOWEEN TEMA

Hej,

Denna veckan är jag i alla fall på rätt dag, torsdag.
Jag nämnde förra veckan att det skulle bli Halloween tema.
Jag har gjort två rätt stora kort och ett lite mindre. Det blir härliga färgkombinationer med svart, orange, lila och vinrött.

  • Detta är ett enkelsidigt kort med svart cardstock i botten, formatet är ca 20 x 20 cm
  • Det mönstrade pappret kommer från daisyd's
  • Svart väv under spindelnäten och fladdermusen som är en stämpel jag har färglagt, nätet är privat.
  • Spindelnäten är också stämplar som jag har färglagt lite, det ena har fått en orange spindel
  • För extra effekt har jag satt 3D lack i ögonen på skeletten i nedre högra hörnet
  • En tag att skriva en hälsning på, eftersom det är ett enkelt kort
  • Halloween knappar och dödsskalle i metall är privat
Papper, band och diverse stämplar finns i Syzzlas butik.
  • Här har jag också gjort ett enkelt kort men denna gång är det avlångt format ca 25 x 15 cm
  • Två olika bakgrunds papper, ett med spöken och ett annat med spindelnät
  • Under de tre fladdermössen som är utklippta från ett tredje papper har jag satt svart tyll där jag sedan har limmat fast fladdermössen
  • Fladdermössen blev effektfulla när de fick 3D lack
  • Både spökets och pumpans  mun har fått 3D lack
  • Orange organza band där jag har monterat en dödsskalle och "mini svärd" i metall, metall dekorationerna är privata.
  • Även här har jag satt på en tag, oval form, där man kan skriva en hälsning
Besök gärna butiken Syzzla i Södra Sandby, ni hittar flera olika roliga Halloween papper, band och massor av tillbehör. När man väl har allt material är det bara att sätta igång och skapa.

Tredje kortet är både litet och enkelt, skall man t.ex skicka ut ett inbjudningskort får det inte vara för avancerat.
  • Svart Cardstock som de tidigare korten ett bakgrunds papper med olika färger på pumpor
  • Lite svart tyll där jag även här har satt fast en svart fladdermus
  • Skrivit ut Happy Halloween på en vanlig Dymo "maskin"
  • Formatet är ca 12 x 8 cm, dubbelt kort så man kan skriva på insidan
Lycka till och ha så kul med skapandet av Halloween kort, bords dekorationer, namnskyltar mm.

Vi hörs igen nästa vecka, på torsdag