torsdag 28 oktober 2010

DT Eva - de första julkorten

Hej,

Jag håller med Cina, vart har denna veckan tagit vägen det var nyss måndag och imorgon är det fredag och HELG, så skööööönt.
Hela lördagen skall jag skrappa med döttrarna så jag hoppas det blir en kreativ lördag!

Jag gillar ju att skifta färgsättningarna så nedan kommer ni att finna 3 kort i olika färgsättningar. Allt måste inte vara grönt och rött till jul.


Ett enkelt kort i lila, vitt och silver
  • Lila cardstock i grunden format 16,5 x 10, dubbelkort
  • Bakgrundspappret lila med vita stjärnor
  • Chalkade kanter med lila versa color stämpel
  • En lånad stämpel med God Jul text, chalkade kanter med silver metallic
  • Vitt tyll med en snöflinge brad
  • Liten snögubbe i filt, vitt zick-zack band
  • Kanten längst till höger har jag stämplat God Jul och sedan embossat med silver

Samma format som ovan, bruna nyanser. Förstora gärna bilden så ni ser "snön" på snögubben. Jag hittade en rolig "snöpenna" på mässan i Helsingborg. Man målar som vanligt med pennan, därefter tar man värmepistolen och värmer över det område som man hr målat och vips så är det snö. Det blir lite skumgummi aktigt när det "flyter upp".
Kanske är det något som butiken Syzzla kan ta hem om det inte redan finns i butiken.

Samma penna kan användas som "grädde" på bakelser och tårtor, det finns säkert fler användnings områden när fantasin kommer igång.
  • Brun Cardstock som grund
  • En bild på en gran där jag har glitter sticles på grenarna (kunde också varit snö)
  • Snögubben är en stämpel som jag har lånat
  • Brunt organza band med liten rosett
  • Vitt tyll med brun och vitt garn hålls samman med en hjärtformad brad
  • Till sist satte jag på små snökort i form av mini frigolit kulor


Naturligtvis måste jag ha med en julängel. Kortet är i samma format som de tidigare korten.

  • Grön cardstock i grunden
  • Ljusgrönt papper med stjärnor
  • Ett präglat vitt papper som är gjort i Sizzix maskin, chalkat med grön färg, där kanterna har fått lite extra färg
  • Ängeln kommer från Crafty Individuals Cl-211, kankterna är också chalkade med grön färg.
  • Endast ängelns hårband, stjärnan i håret och ramen runt ängeln är målad med akvarellpennor
  • God Jul är som ni ser skrivet för hand med snöpennan
  • Små stjärnor vita och svagt gula är påklistrade lite här och där
  • En liten julgrans brad och zick-zackband som extra pynt
Det finns massor med papper och roliga tillbehör i Syzzlas butik i Södra Sandby, för att göra julkort och annat. Just nu är det halva priset på alla mönstrade papper så skynda dit för att fynda.

Vi hörs igen om en vecka
Eva