tisdag 12 oktober 2010

DT-Cina - Bjällerklang

Då var det dags för årets första julkort!
Varje år köper jag fina papper och nya härliga julstämplar. Sen tar det stopp! All inspiration försvinner :(
Men jag kämpar på så gott det går :) Tror att jag gör dom flesta julkorten i 10x15 cm i år. Förhoppningsvis blir portot billigare och det går ner i ett vanligt Sverige kuvert. Annars föredrar jag det fyrkantiga formatet i 15x15 cm.


Först ut är ett vikt kort 10x15 cm som man öppnar mitt på. Tyckte pappret var så fint så det blev bara lite
rosor, vitt zigzagband  och blingstenar (på vänster sida) Tog 3D lack på ordet god jul. Pappret kommer från Cloud9design med glitterembossade blommor på.
Allt material finns i butiken.

Kort nr 2 är gjort av en stickers. Och där limmade jag fast små frigolitkulor som jag sedan tog glitterstickles på.
Spets, rosor, utstansade blad och ett bronsfärgat bradshjärta. Brunt och rött mönsterpapper kommer från Daisyd`s. Textstämpeln kommer från Slöjddetaljer och är embossade med clearpulver.
Materialet finns i butiken.
Vi ses nästa vecka!
/Cina