lördag 1 januari 2011

DT-Frida bloggar Vintagekort

Hej!
Jag börjar med att önska alla bloggläsare ett gott nytt pysselår! Idag visar jag er ett kort i vintagestil. Jag har använt mig av samma Stampsmithstämpel som förra veckan. Den är lite trixig att stäpla men jag har testat mig fram och tycker att jag får bäst resultat om jag stämplar den på lite glattare papper som tex det som är avsett för Promarkerfärgläggning. Testa gärna att stämpla den med annan stämpeldyna än svart, tex brun eller varför inte lila. Fjädrar kan användas till mycket mer än påskpyssel. Jag tycker att de är perfekta till vintagekort.
Materiallista:
Cardstock
Mönstrat papper från My Minds Eye, Tres Jolie
Kakservett
Stämpel Stamsmith Flappers #1
Svart stämpeldyna
Stickles Picked Fence
Hattnålar
Fjäder
Band
Tyll
Pärlring att trä band igenom
Materialet hittar ni som vanligt i Syzzlabutiken.
Kram /DT-Frida

3 kommentarer:

www.syzzla.se sa...

mmmmmmm ja varför inte använda fjädrar året om?? så självklart!! Nu måste jag plocka fram dem ur "påsklådan" direkt - tack för det fiiina kortet Frida/kram Ingrid

Frusvea sa...

Så vackert så vackert! Ser att du gillar stämpeln ;)
God fortsättning *kram*

KatarinaR sa...

Ljuvligt fint kort och så snyggt med fjädrarna!