torsdag 27 januari 2011

DT Eva - lite blandat

Hej,

Efter en halv veckas sängliggande i feber, halsont, öron ont, har jag nu fått antibiotika för infektionen, efter tre tabletter börjar jag känna mig som en människa igen.

Jag har nu så klart börjat tänka på våren, speciellt i dag när solen sken och den är riktigt varm när man står mitt i skenet, häääärligt!

Rent kreativt är jag både känslomässigt inne i en blandning  av färgskalor, ni kommer att se både rosa, lila och rött. Eftersom jag var sjuk förra veckan kör jag på med tre alster idag.

Denna veckan är det en liten "Love tag" med tanke på Valentin dagen.
Ett vårlikt kort i rosa och grönt med många detaljer plus ett tredje kort som är gjort i all sin enkelhet men oj så tjusigt, om jag får säga det själv.

Love tag, det är alltid en utmaning att dekorera ett litet format.

Formatet är ca 10cm x 6cm
  • grundpapper, beige cardstock
  • "hjärtepapper" i olika färg
  • en liten kärleksbild från Crafty Individuals, Peoples
  • två hjärtan i rött
  • en sammets bård med hjärtan
  • organzaband och en hjärtformad brad
  • textremsa Love från Dymo apparat i rött
  • slutligen organza band plus ett band i silver/svart, i en öljett, formad som en fjäril
Vår - inspirationen, jag tänkte på min kusin Cina när jag gjorde detta eftersom det är hennes favorit papper från, Graphic 45

  • formatet är ca 16cm x 16cm
  • grundpapper är cardstock i en ljus olivgrön färg
  • pappret med rosor kommer från Magnolia (är privat), shalkade kanter med Versa color dyna i gammel rosa färg
  • 3D bilden med motivbilden kommer från Graphiv 45, där just motivbilden är monterad med 3 mm kuddat för att just få 3D effekten.
  • en liten pappers bård målad med Pro Maker penna, längst ner en vit spets
  • ett halvt hjärta från tårtpapper som är målad med rosa Pro maker penna och sedan lite Stickles glitter i kanten, under hjärtat finns lite rosa tyll, rosa hjärtformad nål
  • små blad, rosor i rosa och vitt, längst ner till höger
  • högst upp till vänster, olivgrönt band och rosa tyll under grön/rosa blomma
I bland behöver man lite tips om enkelt kort, det kommer här. Det blir säkert ingen överraskning för er när jag säger att papper och bild kommer från Crafty Individuals.

  • grundpapper är cardstock i lila, format ca 16cm x 11cm
  • bakgrundspappret är från Crafty Individuals, background papers, chalkade kanter med Versa Color i rött och lila, motivbilden är också CI men från People & places monterad med 3 mm 3D kuddar, för att få lite distans till bakgrundspappret, det blir som en liten tavla. I motivbilden har jag monterat en dekorations nål i pärlemor
  • längst till vänster har jag ett bomullsband i lila fäst med en lila brad blomma
  • ovanför en sidenblomma i lila/rött med lila tyll och ett rött mönstrat organza band, monterd med lila brad
Visst blev det ett tjusigt kort!  En liten tavla i sig. Enkelt och lätt att göra.

Hoppas ni har fått lite inspiration, om inget annat har ni lite färgskalor att fundera på.

Ni hittar allt material i butiken i Södra Sandby, Syzzlas butik, som innehåller allt ni kan tänka er och lite till, jag lovar att ni blir inspirerade när ni väl kommer dit.
Vi hörs igen nästa vecka
Eva

Inga kommentarer: