måndag 3 januari 2011

DT Eva - Love is in the air

Hej,

God fortsättning på er alla! Hoppas även alla hade en trevlig nyårshelg!

Jag vet att det inte är torsdag idag, eftersom vi går ännu en helg till mötes tänkte jag lägga ut mitt alster redan idag eftersom jag inte är hemma på torsdag, det är ju dessutom ingen vanlig torsdag.
Nästa vecka kommer vi in i gamla rutiner igen (hoppas jag).

Med fortsatt inspiration från nyår och förra kortet som gick i "glitter och glamour" tema, där jag gick i färgerna svart och silver har jag denna gången valt brunt och guld som kombination.



  • Grund pappret är Cardstock, Bazzil brun färg
  • Upptill, till vänster, ett guld papper med glitter
  • I bakgrunden har jag valt ett Wellum papper med gulvita rosor och ovan på detta har jag ett vanligt papper med svagt gula rosor
  • Ovanpå rospappren har jag monterat en väv av guld (privat)
  • Creme färgad spets längs med guldpappret
  • Hjärtformat tårtpapper som är chalkat med guld stämpeldyna från Versa Color
  • På tårtpappret har jag monterat en bild från Crafty Individuals som heter Love Letters 1
  • Som extra dekoration har jag satt fast ett guld löv delvis under bilden plus ett metall löv (privat) längst ner till vänster. Längs de två kanterna till höger har jag olika Peel-off i guld.
  • Slutligen en blomma med både organza band i brunt och ett guld band som sitter fast med en guld hjärtformad brad
Jag tycker det är perfekt att använda just glitter, guld eller silver till svart eller brunt, det blir väldigt "exklusiva" kort. De som har sett mina kort har utryckt sig att de är "vackra, tjusiga och att de berör". Det tar jag som ett gott betyg.

Ni hittar massor med papper, bilder och dekorationer i Syzzlas butik, i Södra Sandby, gör gärna ett besök. Glöm inte att uppdatera dig med de nya öppettiderna!

Lycka till med kreativiteten!
Eva

Inga kommentarer: