torsdag 24 februari 2011

DT Eva - LO

Hej,

Det hör till att klaga lite på vädret, man längtar verkligen till våren nu, men den kommer frågan är bara när.

Vädret gör ju att vi kan sitta lungt i våra scraprum och vara kreativa utan dåligt samvete.

Denna veckan har jag gjort en LO, jag fick ett par fina bilder med mitt DT paket för ett tag sedan och jag har funderat ett tag vad jag skulle göra för att få med fotona i sin helhet.
Resultatet ser ni nedan.
  • Som grund har jag ett rostfärgat cardstock i full storlek, 30 x 30 cm
  • Jag har sedan monterat alla bilder och dekorationer på ett färdigstansat papper som heter Savannah - Petite Fours Die-cut
  • En vacker bild i varma färger med en drömmande kvinna och beskyddande änglar som vakar över henne
  • Text papper som går i kärlekens tecken, kommer från Creative Imaginations, chalkade kanter där jag sedan har satt på en spets för att höja romantiken
  • En ganska stor swirl som är utstansad från Big Shot där jag har satt lite halvpärlor i rosa färg
  • På text pappret har jag monterat en liten bild från Paris med texten dream , bilden kommer från favorit märket Crafty Individuals, People & Places
  • Det utstansade hjärtat är också från Crafty Individuals
  • Bronsfärgade löv ihop med pappersblomma och organza band i brunt och rosa är monterat i vänster hörn med en brad
  • Längst ner till höger har jag dekorerat med några små rosor och blad
Jag blev väldigt nöjd med denna LO och tänker rama in den i en enkel ram.

Hoppas någon känner sig ispirerad att också göra en liten tavla och ingen säger att den måste vara i format 30 x 30,den kan vara i vilket format som.
Nästa vecka får ni se exempel på just ett annat format.

Allt material kommer från Syzzlas butik i Södra Sandby.
VI hörs igen nästa vecka
Eva

1 kommentar:

Frusvea sa...

Otroligt vackert Eva! Milda härliga färger, inte så vanligt för dig :)
*kram*