tisdag 22 februari 2011

DT Cina - Altrad ask






Om någon har missat det så älskar jag att altra/klä askar. Oh så kul det är :) Det finns ju miljoner olika sätt man kan göra diverse askar fina. Måla, decopage, papper, urklipp från tidningar osv.
Jag har valt att klä min med papper. Med risk för att bli tjatig så har jag altrat den med samma papper som jag klädde min anteckningsbok. Föll pladask för dom här färgglada papperna så jag var tvungen att använda dom igen ;) Har klippt ut mönsterna med blad, blommor, bär, annons mm. Pajerna och bakelserna har jag monterat på 3D kuddar.

Tips när du klär dina askar med papper:
1. Rekomenderar Biltemas dubbelhäftande tejp - suverän till askar.
2. Klä dina pappersbitar med tejpen INNAN du sätter på tjocka och ömtåliga dekorationer. Svårt att få tejpen att sitta bra eftersom det är svårt att ha plant underlag.
3. Mät alla pappersbitarna noga. Skulle du få papper utanför asken kan du använda skalpell eller brytkniv och få bort överflödet. Chalk räddar alla situationer, dutta på så försvinner ev vita kanter.
4. Jag brukar inte klä under lockets kant utan skär pappret så det precis når under kanten på locket. Det är så lätt att pappret skrynklar sig när du tar av och sätter på locket.
Sen är det bara att ge sig hän skapandet :)

Allt material finns i butiken (hjärtenålen privat)
/Cina

Inga kommentarer: