torsdag 10 februari 2011

DT Eva - Alla hjärtans dag

Hej,

Nu är vi väldigt nära Alla hjärtans dag. Glad för färger som jag är, har jag valt två starka vår/sommar färger på mina hjärtans kort denna veckan, gult och orange.

De hjärtmönstrade pappren i orange och gult är inga "vanliga" papper utan kommer från min svågers (som är målare) utgående tapetböcker och jag tycker de är väligt fina.

Ni vet ju att man kan använda i stort sett alla sorters papper, när man scrappar det är bara fantasin som behövs.

Kortet i orange färg har jag dekorerat mycket mera än det gula, men jag tycker också det är viktigt att visa att med just ett mönstrat papper behövs inte så mycket dekoration.

  • Grundpappret är cardstock Bazil, orange färg.
  • Orange tapet och ovanpå detta är ett grått papper med vita hjärtan, på ca halva ytan.
  • En hjärtrad i silver från Peel-off.
  • Ett halvt hjärtformat tårtpapper som är chalkat med orange färg från Versa color och yttersta kanten är målad med ProMaker penna.
  • Stämpelmotivet är Magnolia ängel (privat), naturligtivs är hon målad i gult och orange färger. Här är hon målad med akvarell pennor. Stämpeln är distans monterad.
  • Dubbel tygbomma med tyll fast satt med gul brad.
  • Ett urklippt hjärta från tapeten med distans monterade bokstäver, Love.
  • En prydnads nål i orange och små rosor.

  • Det gula kortet är gjort på liknade sätt, gul cardstock, Bazil.
  • Grått/vitt papper med hjärtan.
  • En utstansad ram från Slice maskinen i mönstrt papper, blev ram till stämpelmotivet som är distans monterat i/på ramen.
  • Gula halvpärlor i hörnen på ramen.
  • Ett hjärta är utklippt från tapeten också med ordet Love i lila.

Vill ni få mer inspiration rekommenderar jag er att göra ett besök i Syzzlas butik i Södra Sandby, där finner ni massor med papper, olika tillbehör för scrapbooking och jag lovar att ni får inspiration i butiken.

Jag önskar alla en skön helg
Eva 

Inga kommentarer: