torsdag 16 september 2010

DT Evas bloggdag - del 3 ÄNGLAR

Veckans alster är ängalr del 3 och sista delen med just dessa änglar, med stor sannolikhet blir det fler änglar framöver men i andra skepnader.

Denna gången har jag använt mig av "målnings teknik" med Distress Ink, jag gillar denna teknik skarpt eftersom den är ganska lik akvarell målning man kan få många toningar svaga som starka och det gör bilderna mer "levande"

Denna gång har jag kombinerat bruna toner med grönt respektive orange vilket stämmer bra ihop i mitt tycke, speciellt brunt och orange är "mina färger".

Första kortet är brun/grönt, följande kort brunt/orange
  • brun cardstock
  • bakgrundspappret med text är chalkade i kanterna med Versa Color koppar metallic färg
  • grund dekor pappret som är rutigt på första kortet är samma papper på det oranga detalj kortet, det är baksidan från det rutiga pappret, kul att jobba med samma tema men ändå så olika på grund av grundmönstret och färgerna
  • ett litet löv i vänster hörn (privat) med små rosor som har fått lite stickles glitter
  • i princip är kort med orange fäger gjort på samma sätt som ovan skillnaden är endast att band och andra detaljer går i orange färg



Det var allt för denna veckan vi hörs igen nästa vecka, lycka till med kreativiteten.
Ni hittar allt material utom det som är privat, i butiken Syzzla i Södra Sandby, gör gärna ett besök, onsdag, torsdag eller fredag mellan 14-18.
Jag måste passa på att hälsa till kusin Cina att du kryar på dig. Risken är annars att jag och Frida får ligga i med vår kreativitet.

Vi hörs igen nästa vecka, då blir det helt nya alster för min del, jag låter änglarna vila ett tag.