torsdag 23 september 2010

DT Eva - nya stämpelkort

Hej,

Då var det torsdag igen, oj vad en vecka går fort!
En av mina favorit kombinationer när det gäller färger ärljusblått och brunt.

Jag har gjort två kort som är ganska lika men ändå olika på grund av att jag har färglagt olika typer av stämplar. De är båda målade med akvarell pennor.
Kort 1


  • Cardstock i brun Brazil

  • Bakgrundspaper Inkido - Cartas de Amor, blå (privat)

  • Bagrundspappret har chalkade kanter

  • Stämpeln är från Crafty Induvidiuals nr Cl-154

  • Notpapper har också chalkade kanter

  • Bandet längst till höger är ett garn som man stickar med, men som passar alldeles utmärkt till scrapping

  • Andra dekorationer blommor, brads hjärtan band och spets.
Kort nr 2




  • Brun cardstock

  • Samma bakgrunds papper som kort 1

  • Stäpeln är från HeroArt (lånad av kusin Cina)

  • På spetsen har jag använt Perlmaker, färgen är pärlemor

  • brun/gula rinestone pärlor
Jag hoppas ni har fått inspiration och vill ni ha ännu mera av detta, besök Syzzla butiken i Södra Sandby som har massor med scrapmaterial.
Allt materialet till korten finner ni i butiken (utom det som är privat och lånat)

Vi hörs igen nästa vecka