torsdag 30 september 2010

DT Eva - Once upon a time...

Hej,

Denna veckan har jag jobbat med en stämpel som kommer från favorit märket Crafty, "Once Upon a Time Cl-190.
Jag gör gärna två alster eftersom jag gärna vill se kontrasterna mellan olika färg kombinationer.
Dessutom har jag gjort dessa i två olika format.
  • Rosa kort är i format 14 cm x 11 cm
  • Grönt kort är i format 21 cm x 11 cm
  • Båda stämpelbilderna är målade med akvarell pennor
  • För att få 3D format på fjärillarna har jag endast monterat fjärils kroppen, dvs vingarna är "fria"
  • Stämpelmotiven är distans monterade på kuddar
  • Butterfly "spelkortet" passar utmärkt i detta sammanhanget
Jag älskar färgkombinationen orange/lime/grönt.
Det gröna "nätbandet" och det vita blombandet är privata. 
Alla andra detaljer inklusive cardstock papper och bakgrundspapper finns att köpa i Syzzlas butik i Södra Sandby.

Nästa vecka blir det helt andra saker än kort!