tisdag 5 april 2011

DT Cina - MINIALBUM

Idag vill jag visa ett minialbum jag gjort. Albumet är i mycket kraftig chipboard och i storlek ca 9x9 cm. Tog minsann mer tid än vad jag trodde. Men det var så himla roligt att nu vill jag göra MASSOR av album :)
För just denna typ av album vill jag tipsa om att inte använda alldeles för tjocka dekorationer. Ryggen är så pass smal och fast att det blir väldigt tjockt i andra sidan. Vill man använda massor av dekorationer som typ metall, blommor mm så är det bättre att välja ett ringinbundet album eller ett som man har stående på bordet. Det finns massor av album i butiken i olika storlekar. Skynda ner till butiken och shoppa och gör ett album ni med :)
För er som vill titta närmre så kommer albumet att stå nere i butiken.

Allt material kommer från butiken!
/Cina

 Jag älskar garn, spets och band, och såklart måste jag ha det med. Blomman är en Magnolia dies.
 Bilderna kommer från Crafty Individuals underbara block. På vänstra sidan har jag stämplat och embossat dom små blommorna.
 Tim Holtz filmremsa är så effektfullt att använda på olika projekt
 Flickorna har jag stansat ut med mina Spellbinders, Pappret kommer från det norska Sagen Vintage Design.
 Här har jag använt 2 helt nya stämplar från Reprint och stämplat direkt på mönsterpappret.
 Även den här fina handgjort stämpel kommer från Reprint och finns i butiken.
Bak på ryggen har jag använt Reprints sammetsband för att dölja väven i ryggen. Den finns i flera olika färger och är sååå vackert.

4 kommentarer:

www.syzzla.se sa...

säger bara wow - och jag som inte får se det live förrän om 2 veckor ... livet är hårt/kram

Mia Erenius sa...

Himla fint!!! Jag är liksom lite såld på minialbum ;-)

Pysselfröken sa...

Jättesött!

Anonym sa...

Vilket ljuvligt "minialbum" du gjort. Jag älskar det...

Vårkram
Ulla