torsdag 2 december 2010

DT Eva - änglar

Hej,

Då är vi tillbaka till ordningen igen, hjärnsläppet är borta (för denna gång).

I går hade vi scrapbooking träff, kusiner, mostrar, barn och vänner, det blev en jätte trevlig kväll med mycket olika pyssel och massor med inpsiration som vi alla tog med oss hem.

Denna veckan tänkte jag visa mina favoriter, änglar, lite andrum från tomteverkstaden.
Det blir säkert ett sista ryck någon vecka till med julkort och andra jul dekorationer, sedan får nog juldekorationerna vila ett tag och vi kan se fram emot lite vår tema.


Här har jag använt olika papper med hjärtan och rosor
  • Grund pappret, cardstock beige färg
  • Längst till vänster har jag börjat med ett grått papper med vita hjärtan
  • Sedan har jag ett ganska kraftigt papper med rosa/röda rosor som är fantatiskt sött
  • Till vänster på detta har jag monterat ytterliggare ett papper men endast en remsa av små, små hjärtan
  • Ljusrosa spets upptill och till vänter
  • En ljuvlig bild med små ängelar
  • I hörnan på fotot har jag satt pärlemor Rinestones, likadant nertill på det röda organza bandet
  • Små rosor med stickles glitter och hjärtan pryder vänster kanten
  • När man öppnar kortet sitter där en pappers bård längst till höger



Änglar visst finns dom

  • På detta kortet har jag använt ett papper med pytte små rosa rosor
  • Ett ljusblått nätband längst till vänster
  • Grund pappret är vitt cardstock
  • Ljusblå spets med rosa pärlemor från Paper pen
  • Ännu en jättefin bild på drömmande änglar
  • Ovanför bilden har jag stämplat en text "Änglar visst finns dom"
  • På insidans högra kant har jag monterat ett blomband i ljusblått
  • Två små minirosor ovanför fotot

Hoppas det finns många med mig som älskar änglar och som kan bli inspirerade av detta.

Passa på att besöka Syzzlas butik i Södra Sandby där ni alltid kan hitta massor med inspiration bland papper, dekorationer i alla de former, Ni får personlig hjälp, tips och råd. Absolut värt ett besök!

Vi hörs igen nästa torsdag
Pysselängeln
Eva

1 kommentar:

Frusvea sa...

Vilka underbara kort Eva, fantastiska :)