torsdag 9 december 2010

DT Eva - de sista julkorten för i år

Hej,

När jag viade de första julkorten hade jag som titel "de första julkorten". Nu får det bli de sista julkorten eftersom det är dags att posta dem nästa vecka.

Jag är ganska säker på att jag kommer att sakna dem, sedan är det ju alltid "fritt" att göra julkort när som.
Det blir säkert jättekul att fokusera på "vårtema" ljusa läckra färger i kombination med starka fäger som jag älskar. Det finns nya utmaningar hela tiden.

Här kommer jag nu att visa två kort med den mysiga stämpeln "tomten och flickan" från Crafty Individuals.


  • Som grund har jag cardstock i beige färg från Bazzil
  • Ett text papper i brunt med jultema
  • En utstansad bård från Slice maskinen
  • En bit papper med chalkade kanter i brunt från temat Julgransvisan
  • Stämpel från Crafty Individuals CL-136
  • Brun blomma med både brun och transparent organza band sitter ihop med en hjärtformad brad, några halvpärlor i pärlemor

Jag gillar vågformade kanter på korten, som jag gör i skärmaskinen, ibland endast en av kanterna ibland båda som här ovan.
Ni som har tittat på min kort vet att jag gärna gör två varianter med samma stämpel just för att se varianten och kontrasten, hur olika det kan bli med samma motiv. Det är just detta som inspirerar mig.

  • Det är kul att ta upp det "vågformade" med de fina bander som finns i massor med färger, här har jag använt rött band
  • Cardstock Bazzil, vit som grund papper
  • Ett textpapper, vitt med röd text har jag chalkat kanterna med röd Versa fine dyna
  • Även här är en bård utstansad från Slice maskinen, ett papper med jultexter men på engelska
  • En utstansad stjärna från Big shot maksinen som sedan är dekorerad med Stickles glitterlim och en brad snöflinga i rött, band och min favorit, lack sigillet i röd färg
  • Stämpeln CL-136 kommer från Crafty Individuals, samma som till det bruna kortet
  • En peel-off bård i guld längs kanten av kortet
Besök gärna Syzzlas butik i Södra Sandby innan juluppehållet, så ni har material hemma som ni kan pyssla med i mellandagarna.

Vi hörs igen  i Lucia veckan, kan ni tänka er att vi nu till helgen har 3:e advent! Vart tar veckorna vägen?

Lycka till med kreativiteten!
Eva

Inga kommentarer: