torsdag 16 december 2010

DT Eva - Glitter & glamour

Hej,

Puh, suck, pust nu är alla julkorten postade, trodde det skulle bli svårt idag och köra med tanke på all snö vi har fått, men det gick skapligt på de stora vägarna, det blev 32 kort!

Vilken tur att det finns förklistrade frimärken, man får själv sätta på alla frimärken när man kommer med sina kort till posten. Nu är de på väg.

När jag började lägga alla tankar åt sidan gällande jultema, kom tanken till nyår som är nästa helgfirande efter julen.
Nyår, symboliserar en annan typ av gemenskap jämfört med julen för mig, då är det "två samhet", kärlek, glitter och glamour, därför går dagens tema i detta, mycket glitter.

  • Grundkortet är i svart Bazzil, dubbelkort ca 17 x 16 cm, båda kanterna har jag gjort vågformade med min skärmaskin
  • Längst till vänster är ett papper monterat från You Do, som heter Love stripes, med mycket glitter och olika mönster, ett vackert papper
  • Bredvid detta har jag klistrat en väv i silver (privat)
  • Längst till höger har jag satt en färdig glitter remsa också från  You Do som heter Flower borders
  • Mitt på kortet har finns ett hjärtformat tårtpapper där jag har en bild från Crafty Individuals, som heterMiniatures "people & places"
  • Ett silver löv och en nål med pärla är monterade under tårtpappret, ovanför dessa sitter tre silver hjärtan.
  • Nertill, finns ett zick-zack band i silver och ett brad hjärta
  • Minirosor, blomma både i tyg och metall plus lite band i svart/silver som egentligen är ett nystan för att sticka med. Det passar utmärkt till att ha för scrapbooking, finns i olika färgställningar.
Ni hittar allt material i Syzzlas butik i Södra Sandby, förutom det som är markerat som privat.
Denna veckan är det dessutom massor med rea, både på garn, pärlor, scrapbooking på allt i butiken som inte redan har nedsatta priser, passa på att fynda!

Jag önskar alla en God Jul och ett Gott Nytt År, vi hörs igen nästa år!
Bästa hälsningar
Eva
  • 

Inga kommentarer: