måndag 9 augusti 2010

Vackra kort - ett komplement till traditionella kort







En regnig söndag på semestern hinner man med en del. Jag är nu inne i "kuvert" skapandet. Med tanke på detta vill jag gärna inspirera andra.

Jag har gjort kuvertet efter en mall som min kära kusin Cina har lärt ut, hon i sin tur hittade idén på denna bloggen, gå gärna in och bli inspirerad. http://bodilsscrappeverden.blogspot.com/2009/03/tft-konvoluttkort.html

Jag lägger in mina exempel efter vilken storlek jag har gjort kuverten i. Pappren du gör kuvertet i måste vara liksidigt i storlek, t.ex 30x30, 20x20 eller 15x15 (cm) det är de måtten jag har gått efter. Naturligtvis går vilket mått som helst bara det är lika stort på alla sidor.
Eftersom pappren är mönstrade har jag valt att vara sparsam med dekorationerna.
Kuverten ovan är i format 30x30 (cm)
Ni finner alla dekorationerna i affären Syzzla i S.Sandby. Fler detaljer kommer kring de olika formaten av kuvert.

Eftersom det är kräfttider har jag även gjort ett par kräftkuvert som en inbjudan.

Titta och bli inspirerad att göra DINA kuvert!

Bästa hälsningar
Eva Svensson