lördag 21 juni 2008

....förnya köket...


..jag bor ganska "retro" med ett kök i original (inte vitvaror tyvärr) från 1956. Att bibehålla stilen men ändå förnya lite...utan att förstöra något permanent...vad gör man då?...jo...jag skar 8 st kvadrater (13,5 x 13,5 cm) av två papper från Basic Grey - Jolly från kollektionen Figgy Pudding - från ett tredje ark skar jag ut en del hela och halva cirklar (älskar fiskars skärverktyg med schabloner..). Kvadraterna och småcirklarna laminerade jag och skar sedan ut så att det blev ca 7 mm "naken" plast utanför motiven. Gluedots på baksidan och sen direkt till kakelplattorna - vill man kan man ju "bygga" mönster - men jag är en orolig själ som vill ha icke-ordning på allt. Resultatet ser ni här - jag blev nöjd i alla fall. Och så lätt och billigt att förändra - ny kakel varje månad kanske?... jag fick några småcirklar och bitar över.....klistrade magneter på baksidan och vips hade jag nya kylskåpmagneter också. Börjar tänka på badrummet nu.......

2 kommentarer:

DragonBitch sa...

Hej.. det blev ju bara SÅÅÅÅ coolt det du gjorde i köket.. man blev ju nästan sugen på att prova själv.. verkade ju inte så svårt så t.o.m jag skulle nog kunna klara detta...men just nu är det nog trädgården som ligger i fokus här hemma... Super häftigt igen....
Kram Filuran / Jessica

Frusvea sa...

Du har alltid så piffiga idéer kära kusin. Fräckt och dekorativt!
*kramar*