söndag 15 juni 2008

DT Jessica - Uppdrag Lycka och kärlek - ett välkommen, en placering, ett tack och en LO

En enkelt ensidigt kort med lila bazill som grund. En notpapper i vellum ovanpå. Sedan tog jag ett vitt kartongark och skrev ut min text på i skrivaren. Hållaren runt kortet är gjort i ett ljusare lila bazill och med en lånad stämpel från Syzzla stämplade jag Inbjudan i svart. Ett vitt organza band och en silver sigill krona dit satt.

Denna var en svår uppgift tyckte jag eftersom jag inte hade något bra foto
att använda. Så jag tog min fantasi till trädgården och gjorde mig ett foto
som skulle kunnas tänkas passa detta projekt. Här har jag satt notpappret i vellum under fotot. Det röda pappret kommer från Syzzla. Det köpte jag i julas till julkorten men kom även här väl till pass. Det är en massa papper i detta block som heter. Cardmaker´s christmas
creativ pack. Texten är Spicy Chicken från Quickutz. Det röda hjärtat är Nesting hearts från Quickutz. Hjärtbården i lila är även den från Quickutz. På denna har jag satt dit lite
rött glitterlim. Det silvriga hjärtat är gjort efter en mall från nesting hearts och är
silvrigt glitterlim.

Här använde jag mitt beiga papper som kom i DT kitet denna gång. Ovan på det lade jag ett vitt/silvrigt papper från Daisy D's. Även här vitt organza band och ett vitt kartongark som jag lade i min skrivare och skrev ut namnet på kortet dvs. Ingrid. Hjärtat är ett utstansat hjärta som kom med kitet. Det klistrade jag fast på ett lila bazill papper och klippte ut.

Här kommer ett "vanligt kort" dvs ett öppningsbart. På insidan här jag även här använt ett vitt kartongark och skrivit text på med hjälp av skrivaren. I grunden använde jag ett lila bazill. Ovan på detta så satte jag det vit/silvriga pappret igen som kommer ifrån Daisy D's. Som hållare runt använde jag mitt beiga papper igen och fäste ett beige/prickigt organza band ovanpå. Sedan ovanpå detta så satte jag fast ett frostat vellum papper där jag stämplade ordet TACK ovanpå. Även här fick ett utstansat hjärta plats.

1 kommentar:

Frusvea sa...

Enkla, stilfulla och fina alster du gjort Jessica!!!
Nu har jag semester från DT uppdraget ett tag :)
Glad Midsommar Ingrid och Jessica