tisdag 10 juni 2008

DT Cina - Uppdrag Lycka och kärlek - ett välkommen, en placering, ett tack och en LO

Bas: rosa cardstock (Bazzill), notpapper vellum, prickigt organzaband, utstansade hjärtan (Qk). Privat stämpel och alfabet (Qk). Övrigt hittar du hos Syzzla. Jag tycker att när det gäller tex tackkort till tex bröllop så behöver det inte vara så många krusiduller. Enkelt är vackert och ska man göra många så är det lättare med så få detaljer som möjligt.


Istället för dom traditionella placeringskorten har jag gjort runda som kan kan knyta runt tex servett eller vinglas. Eller kanske runt besticken. Med Fiskars cirkelskärare har jag skurit ut en cirkel, gjort hål för bandet och trätt i ett smalt sidenband. Namnet är Olivia alfabetet från QK. Sen ett enkelt utstansat hjärta. Enkelt och lätt. Tyvärr är jag ingen höjdare på att vika servetter. Allt utom bokstäverna går att köpa på Syzzla.

Bas i rosa cardstock (Bazzill), notpapper vellum, embossingpulver “Frosted Clear), organzaband fastknutet genom rosa öljetter, inbjudningstexten är stämplad med Staz on-dyna på pergamentpapper och sedan monterad på två lager cardstock. Dimension på hjärtat med hjälp av 3d-kuddar. Stämplar privata resten finns hos Syzzla.


Basen är ett 12”x12” cardstock i akvarellkvalitè från Prima Marketing (Iron orchid designs Paintables) som man själv kan färglägga. Jag valde dock att behålla mönstret som det var, förrutom rankorna i nedre vänstra hörnet som jag duttat med "Black Diamond" Stickles. Fotomattan är rosa cardstock från Bazzill. Mönsterpappret jag har under fotot på vänstersida är silverskimrande och kommer från Daisy D’s. Jag har klippt av en bit och klippt ur mönstret och färgat kanterna svarta. Silverskimrande utstansade hjärtan (Qk). Fasthäftade bitar organzaband nere till höger. Alfabetet är mitt privata till Revolution från QK och heter Fiesta."Lycka" kan man känna när man ska gifta sig :) Allt material förutom alfabetet är från Syzzla.


Inga kommentarer: