torsdag 27 mars 2008

lite blandat från pärlkvällen 080326



Här ovan ser du några av skapelserna som tillkom under kvällen. Mitt kamerabatteri lade av så jag väntar fortfarande in några fler bilder...som vanligt (med mina bilder) så återges inte färgerna riktigt rätt. Jag får väl lära mig lite i taget.

Armband och örhängen i sterling silver och sötvattenpärlor är skapade av Annette Mattsson.

Långt halsband med ringar i metall och gummi samt glaspärlor skapat och designat avJohanna Mattsson (OOTK dvs One Of The Kind dvs endast ett unikt exemplar).
Den "berömda" Syzzla-klumpen fick ett lyft när Margareta Mattsson elegant fick till både örhängen och halsband. "Klumparna" består av sötvattenpärlor med inslag av några Swarovski-kristaller - allt får att få det extra "blinget".
Ingrid Lundqvist gjorde några stilrena memory-armband i egen design. Mitt foto av ett av dem gör det inte alls rättvisa... - så Ingrid!! om du läser detta - snälla fotografera och maila mig bilder eller tag med dem ner nästa gång så jag kan visa hur fiiiiiiiiiiiiiiiiina de är.
Ni andra som var med - fotografera och maila in så får vi kanske se en häftig brosch och "krånglad" ring mm.

Inga kommentarer: